Miło nam poinformować Państwa, iż w murach andrychowskiego „Laboratorium Baszta” dnia 6.02.2013 roku odbędzie się muzyczne wydarzenia na skalę regionu. Andrychowskie Stowarzyszenie Twórców Kultury ASTeK zaprasza na „Interaktywną instalację oraz koncert muzyki noise połączony ze swobodną improwizacją” w wykonaniu B*Tonga, M. Wolniewicza i Rene Kote.
Andrychowski
koncert będzie koncertem finałowym trasy pt. „Red Tail Steaming
Head”. Trasa koncertowa jest współorganizowana
przez portal 3 4 dialog , Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina
w Warszawie, Klub DOM z Łodzi, Kawiarnię Naukową z Krakowa ,
Stowarzyszenie ASTeK i Klubokawiarnię Baszta z
Andrychowa.
Serdecznie
zapraszamy 6.02.2013 na godzinę 19.00 do
„Laboratorium
Baszty”,
przy
ul. Krakowskiej 69 w Andrychowie
Bilety
w cenie: 16. zł (zniżka 50% dla uczniów i studentów)
do nabycia w dniu koncertu.
————————–—-———————-——–———–
B*tong buduje
interesujące ciało sztuki, które porusza się w wielu
kierunkach jednocześnie. Od poczynań z ambientem i izolacjonizmem
oraz muzyką eksperymentalną, rozciągając się od delikatnych
mikrodźwięków do bardziej wciągającego noizu w pomysłowym
połączeniu.
Chris Sigdell jest artystą eksperymentalnej elektroniki. Rozwinął w sobie słabość do wczesnych faktur industrialnych i pionierskich ambientowych przestrzeni dźwiękowych, równolegle zjadając zęby w kultowym industrialnym zespole NID (1995-2005). Tajemnicza postać, która skończyła tworząc dźwięki tak upiorno chłodne, że sprawiają, iż Selected Ambient Works Vol. 2 Aphex Twina brzmią jak zbiór pokrytych cukrem kołysanek. Brzmienie b*tonga przywodzi na myśl zabójczo powolne czołganie się przez ciemny tunel, w którym słabe światło na końcu nigdy się nie przybliża.
Chris Sigdell jest artystą eksperymentalnej elektroniki. Rozwinął w sobie słabość do wczesnych faktur industrialnych i pionierskich ambientowych przestrzeni dźwiękowych, równolegle zjadając zęby w kultowym industrialnym zespole NID (1995-2005). Tajemnicza postać, która skończyła tworząc dźwięki tak upiorno chłodne, że sprawiają, iż Selected Ambient Works Vol. 2 Aphex Twina brzmią jak zbiór pokrytych cukrem kołysanek. Brzmienie b*tonga przywodzi na myśl zabójczo powolne czołganie się przez ciemny tunel, w którym słabe światło na końcu nigdy się nie przybliża.
Rene
Kote - twórca działający w obszarze
zakreślonym poetyką dzieła otwartego, skupiający się głównie
na oddziaływaniu dźwiękiem pod egidą muzyki absolutnej,
experymentów z pogranicza dźwięku – fizyki – psyche.
Autor metody semantycznego stymulowania dźwięku, pozwalającej na
transformację i przenoszenie informacji do partytury muzycznej i
dźwięku – ANTI-MUSIC. Ta koncepcja kompozycji opiera się na
teorii bilateralnej znaku i zmierza do przekroczenia w swojej formie
uwarunkowań percepcji muzycznej na rzecz oddziaływania dźwiękiem.
Odwołanie do hebrajskiego języka literowo-cyfrowego, w którym
każda litera ma swoją wartość liczbową, daje możliwość
ułożenia algorytmów zawierających treść wyrazów –
czyli stymulowanych semantycznie - SEMANTIC NOISE. Nadrzędnym celem
twórcy, widocznym w opcji SEMANTIC NOISE, nazwanej DŹWIĘKI
MOWY, to badanie komunikacji przez przetwarzanie ingardenowskiej
uniwersalnej koncepcji wielowarstwowej harmonii dzieła sztuki.
Pomijając, że wielowarstwowość mogłaby być cechą wszelkiej
komunikacji, koncepcja która ujawnia po raz pierwszy, że to
właśnie szeroko rozumiana polifonia jest ogólną zasadą
organizacji co najmniej każdego komunikatu estetycznego, jest w
intencji R. Kote wzbudzaniem i kreowaniem komunikacji między
odbiorcami a twórcami. Założenie jest realizowane przez
tworzenie Polilogu (wypowiedzi wielu osób naraz, która
stanowi partyturę dla muzyków podczas koncertu), gdzie
większa liczba uczestników komunikacji zwiększa możliwość
zakłóceń na skutek nieuwagi, odmienności intencji i
zainteresowań. Celem jest tu selekcjonowanie kreatywnych zakłóceń
wynikających z odmienności intencji. Kolejnym efektem pracy
R.Kote jest stworzenie przemieszczającej się
po Polsce sceny improwizacyjnej OPENCLOSE, która uległa
transformacji do zasady, że każdy pojawia się, aby grać swoją
muzykę w otoczeniu innych, którzy także grają swoją
muzykę. Tak powstają różne formy muzyczne: kolaż
dźwiękowy, noise, muzyka medytacyjna, f-akt... Założyciel GRUPY
DIALOGU, 34d, OPENCLOSE MUSIC SESSION, ZMARSZCZKI, KAŻDY SIĘ
ZMIEŚCI.
MARCIN
WOLNIEWICZ: Muzyk, dźwiękowiec, trębacz, filozof. Członek
transelektrobigbitimprowizacyjnej grupy Videoturisten oraz
eksperymentalnej Grupy Dialogu. Autor instalacji dźwiękowych,
uważny obserwator życia wokół.
(
info źródło: http://34dialog.wikispot.org/Red_tail_Steaming_head)
-----------------------------------------------------------------------http://34dialog.wikispot.org/Red_tail_Steaming_head
Laboratorium Baszta:http://laboratoriumbaszta.blogspot.com/
https://www.facebook.com/projektklubpodbaszta
(a.p) (mod. r.p)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz